onsdag den 2. januar 2008

Widget, gadget og Mac

Af og til kommer der kommentarer til gamle indlæg. I dette tilfælde fra 15. august 2005. Dem er der nok ikke nogen der lige læser, så derfor vil jeg tillade mig at bringe det her:
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke nævner Mac's Dashboard, hvor ordet Widgets egentligt kommer fra. Microsoft kopierede (som så meget andet) Apples Widgets og valgte at kalde dem Gadgets...
Men ikke engang i Vista kunne Microsoft finde ud af at lave en løsning på deres Gadgets, så de flyder over hele skrivebordet...tsk, tsk...
Køb en Mac og kom ud af stenalderen, når det kommer til operative styresystemer!
Når det kommer til udbudet af danske Widgets, så er det en skam der ikke er flere kreative danskere derude der kan kreere nogle nyttige Widgets.
Men hey på en Mac kan du lave din egne Widgets, bare med ET tryk på musen!!
Update din Blog!

Rådet (og dermed også en slags update) skulle hermed være givet videre.
Hvad angår Mac, har jeg ikke noget imod Mac. Tværtimod. Københavns Kommune bruger Microsoft, og ansatte har ikke mulighed for at bruge andre styresystemer. Jeg har prøvet Mac, men min dagligdag bliver besværet at arbejde med to forskellige styresystemer, uanset at Mac er bedre end Microsofts.

Ingen kommentarer: