tirsdag den 6. maj 2008

Live Search Nyheder

Nyhedssøgning er lidt kompliceret på nettet: Yahoo News til danske nyheder, Google News til mine personaliserede nyheder og til arkivsøgning i aviser fra USA - men jeg har nu aldrig rigtig brugt Microsofts Live News. For nyligt meddelte deres blog at de nu bringer specielle afsnit med top stories, local news og business. Og også ved søgning har nye ting til forbedring af søgningerne.
Igen - som før når jeg skal afprøve Live Search's forskellige nyheder - så virker de ikke. Jeg forstår ikke hvorfor. Om det er fordi de kun virker fra USA eller hvad der er grunden. Heller ikke når jeg er logget på, virker noget af alt det som de reklamerer for. Og det gør jo så altså at jeg ikke skriver ret meget om deres produkter. Det forekommer at være lidt tidsspilde hvis ikke engang deres link virker.
Undskyld hvis dette virker lidt mavesurt, men hvis man skal tage den lille webmastereksamen for at kunne anvende en ganske simpel nyhedssøgemaskine, så kan jeg ikke rigtig se hvorfor man ikke lige så godt kan vælge det som virker, fx Yahoo eller Google.
Link
Live Search Blog.

Ingen kommentarer: