lørdag den 6. december 2008

Google Lively - ikke levende mere

I mit indlæg den 19. september beskrev jeg en del af de problemer jeg havde med Google's 3D projekt, Lively. Jeg var åbenbart ikke den eneste. I hvert fald har Google nu officielt meddelt at projektet er opgivet. Det ophører ved udgangen af året.
SecondLife har også været lukningstruet, så det går ikke så godt for disse projekter. Det er svært at sige hvorfor. Måske er nettet endnu ikke klar til sådanne meget ressourcekrævende projekter. De går tit ned, er langsomme osv. Eller måske fordi de ikke er helt lette for menigmand at sætte sig ind i, vedligeholde og få noget ud af.
Eller måske er hele konceptet galt: Måske er det brede publikum slet ikke interesseret i denne sammenblanding af underholdning og oplysning. De rene underholdningsprodukter af typen World of Warcraft er populære. Men der kommer brugerne altså for at blive underholdt og have det sjovt.
Godt nok spiller jeg ikke WoW, men tilsvarende onlinerollespil. Og hygger mig gevaldigt med det. Men af en eller anden grund foretrækker jeg altså information i en mere 'traditionel' ramme. Skæg for sig, og snot for sig. Måske er jeg ikke den eneste.
Link
Googleblog.
Phil Bradley.
Google Blogoscoped.

Ingen kommentarer: