søndag den 1. juli 2012

Digsby

Hører du til de som har (frivilligt eller ufrivilligt) gang i en masse Instant Messaging tjenester, emailtjenester og sociale tjenester, og som du er ved at gå amok over at skulle logge på alle vegne, huske forskellige passwords osv?

Før i tiden brugte jeg Meebo. Det var praktisk. Du loggede dig bare ind på siden fra browseren og vupti, var alt åbent. Men så lukkede Meebo her i maj da Google opkøbte den, og det bal var forbi. Jeg måtte ud på nettet at søge efter noget lignende. Og fandt det ikke, men i stedet fandt jeg Digsby.

Digsby er mere omfattende end Meebo var. Udover IM, kan du også tilvælge email og sociale netværk (Facebook, Twitter, osv.). Som med alle mulige andre steder hvor du opretter en konto, bør du tage stilling til om du kan acceptere betingelser og privathedspolitik (se link herunder.)

Hold ørerne stive under download. Du får en del muligheder undervejs som det er værd at overveje: At installere den for dig selv eller for alle på en pc eller at installere den i en portable-udgave til fx usb-stick. Jeg valgte det sidste. Ellers går installationen smertefrit, og så er du klar til at oprette en konto, hvorfra du kan logge dig på.

Her er nogle af de tjenester som du kan åbne på en gang i Digsby: Google, MSN, Yahoo, Facebook, Twitter, LinkedIn, m.fl.

Det hele går lidt langsomt. Jeg havde en del opsætningsproblemer med Facebook, men jeg var ikke særlig ihærdig med at få det til at fungere. Jeg havde endvidere ikke adgang til mine MSN-konti fra bibliotekets computere (sikkerhedsproblem?). Derhjemme gik det udmærket, og Digsby havde faktisk klaret registreringen, selv om den sagde at der var problemer med at få autoriseret konti.

Før du for alvor går i gang med at bruge Digsby, kan det være nyttigt at gå ind i  Digsby, My Accounts. Du har gode muligheder for selv at bestemme privathed osv. Men det kræver altså at du lige checker alle mulighederne igennem.

Digsby er ikke så smart som Meebe i den forstand at du bare behøver en browser. Usb-sticket er ikke nær så smart, men dog bedre end ingenting. Jeg har ikke hørt noget dårligt om Digsby indtil videre. I hvert fald ikke når man googler det.

Link
Digsby.
Privathedspolitik.
Betingelser.

Ingen kommentarer: