mandag den 17. december 2007

Google Reader

Google har fået tilføjet nogle faciliteter som jeg som tidligere Bloglinesbruger har savner: "Recommendations" og drag and drop. En gang imellem bliver jeg træt af at læse de samme weblogs, og Bloglines var god til at finde nye at abonnere på. Det håber jeg også at Google Reader bliver. Umiddelbart fandt jeg selv ikke nogen. Men udvalget var ganske godt alligevel. Så jeg glæder mig over at have også denne facilitet i fremtiden.
Samtidig er mine Shared items tilgængelige for kontakter fra Google Talk, og jeg kan se hvad mine kontakter deler. Ved at trykke på Friend's shared items skulle jeg få en liste frem. Det er mine venner nu ikke særlig gode til. Og jeg er selv lidt tøvende med at trykke på den knap. Men håber I kan finde mine derude (er I der?).
Google oplyser at listen autogeneres dels fra ens egne feeds og fra ens web-søgeshistorie og placeringen af ens ip-adresse.
Fra den lidt mere triste del af rss-verdenen er at berette at FeedYES nu er blevet opkøbt og har gjort tjenesten til en betalingstjeneste fra 21. december. Det var ellers en nem måde at sætte rss-feed på sider der ikke havde det i forvejen. FeedYes voksede med 500% over et år. Registrerede brugere har fået besked, og er blevet bedt om at skifte, ikke foretage sig noget for således at blive sat på standby eller helt opsige kontoen.
Link
Search Engine Land.
Tech Crunch.

Ingen kommentarer: