onsdag den 28. marts 2007

Hurra for Jubii?

Internetsøgning nævnte at Jubii nu er genopstået som Lycos’ internationale brand. I tirsdags var jeg så inde for at se hvad det hele så går ud på. Og indrømmet: Det er altså udelukkende fordi Jubii engang var et dansk foretagende som nu har fået noget internationalt over sig.
Bortset fra at jeg ikke kan forestille mig hvordan engelsksprogede vil udtale Jubii (det nærmest jeg kan komme er starten af ordet Jubilation), så er der heller ikke meget at komme efter. Endnu. Der er mulighed for at opbevare forskellige former for filer, tekst, billeder, video og musik. Op til 10 MB. Ikke særligt imponerende i forhold til at et almindeligt USB memorystick kan klare tusind gange så meget.
Og hvis man sammenligner med hvad du kan opbevare på Google eller Yahoo, så er det mere end svært at se hvorfor man skulle anbefale nogen at bruge Jubii. Den eneste grund jeg umiddelbart kan få øje på, er hvis du er meget mistænkelig over for dette at Google og Yahoo bruger alle oplysninger (også de private) til at beregne sorteringsalgoritmer og i det hele taget tillader alle de forskellige søgemaskiner, applikationer, programmer og andet at ’smelte sammen’.
Hvis du er interesseret, kan du følge med på Jubii’s weblog.
Link
Jubii International.
Jubii Weblog.

Ingen kommentarer: