tirsdag den 3. september 2013

Internetsøgning drosler ned

EDIT 6. februar 2018:

Internetsøgning er lukket. Følg mig i stedet på:

Valby Tidende. Valbys historie set gennem avisartikler.
Vandringsløse Tidende (vandringsblog).
Politivennen Live Blogging (genudgivelse af et hæderkronet tidsskrift).
Facebook.
Instagram.

Flere muligheder: Se højremenuen

=====

Internetsøgnings kladdebakke er tom. Det har den været før. Det nye er at det har stået på i flere måneder. Det er en international tendens for weblogs der beskæftiger sig med samme emne. Årsagen er at metoder til at bruge søgemaskiner mere eller mindre har lagt sig fast.

For et par år siden prøvede jeg at udvide emneområdet, især omkring digitalisering af og søgning i bøger. Og lancerede sågar sidste år "praksis-webloggen" Vandringsløse Tidende for at anvende og eksemplificere. Her er der stadig nye fortællinger at berette om. Internetsøgning har fået flere læsere og flere klik i år. Hvilket selvfølgelig er positivt, men jeg ser det også som et tegn på at weblogs som denne er ved at være så sjældne at læserne flokkes om de der stadig eksisterer.

Tak til alle. Især til de som har kommenteret, kommet med input og sendt inspiration. Webloggen er en slags hukommelse, og jeg vil stadig bruge den til at finde emner som jeg husker at have skrevet om.

Se det som et tegn på at en epoke er ved at være slut. Søgemaskinerne er trådt ud af barneskoene. Grundstenene blev lagt i 1990'erne. I 00'erne var der ændringer i funktionaliteterne, i visningen af dem, og især i mængden af ophobet information. 10'erne bragte mere og hurtigere teknik.

Jeg lægger Internetsøgning til at sove. Mæt og veltilfreds med indsatsen. 12 år og 1370 inslag, 1371 med dette. Når der engang er noget nyt at vågne op til, strækker den og trækker mine fingre til at skrive indslag nummer 1372.

Indtil da: Vi ses!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak til dig for den store indsats!

Hesselberg68 sagde ...

Tak for en god blog. Håber du vil skrive når du har noget på hjertet. Måske et par gange om året.

gf sagde ...

Så tråkigt, men tack för en fantastisk insats! Jag har med stort intresse följt bloggen nästan sedan den startade - och lärt mig mycket på vägen!

Kasper Løvschall sagde ...

Tak for alle de gode indlæg. Jeg håber noget nyt dukker op snart!

Morten Storgaard sagde ...

Jeg husker tydeligt da jeg startede på gymnasiet og vi fik en seddel med url'en til netscape.com, jubii.dk og altavista.com - sjovt hvordan Google ligesom har overtaget det marked 100%. Tak for dine fine artikler, det er spændende at tage en lille tur down memory-lane :)