tirsdag den 17. februar 2009

Yahoo lukker MyWeb

Internetbrugere med konto hos de store søgemaskiner Google, Yahoo og Ask vil vide at de alle har personaliserede søgninger. Yahoo var sammen med Ask før Google på banen med noget sådant. Men deres problem er nok at Google bliver mere og mere dominerende. Og for at søgehistorie skal være interessant, kræver det at du bruger søgemaskinen meget.
Det er måske den kolde kendsgerning bag Yahoo!s lukning af MyWeb pr 18. marts: Brugerne svigter Yahoo! til fordel for Google. Selv om der i pressemeddelelsen står at brugerne i stedet kan bruge Yahoo!s øvrige produkter.
I stedet vil Yahoo! så prioritere videreudviklingen af Delicious. Det er også hårdt tiltrængt. Bebudede opdateringer har været udsat og ventet. I stedet tilbyder Yahoo! så MyWeb-brugerne at overføre deres bogmærker til Yahoo! Bookmarks, Delicious eller at eksportere dem.
Da Yahoo! i sin tid lancerede MyWeb, var jeg på det og syntes dengang at det var ganske udmærket, lige som iøvrigt Ask. Men problemet er at internetsøgere i dag ikke har tid til at logge sig på forskellige steder. Og da jeg søger mest på Google, foretrækker jeg at have mine oplysninger dér. Så behøver jeg kun logge på et sted ....
Link
Yahoo Search Blog.
Cnet.

Ingen kommentarer: