torsdag den 7. marts 2013

Danske bøger i fuldtekst i Google Bogsøgning

Jeg har tidligere på webloggen udbredt mig om hvor ufuldstændig søgefunktionen i Google Bogsøgning er. Dette er en skam, for der findes rigtig mange gode fuldtekstbøger, som man kun finder ved alt for ihærdig og vedvarende søgning. Man kan ikke være sikker på at finde netop det man søger. Men jeg har nu gennem to år oprettet poster i Københavns Biblioteksbase så man i det mindste kan finde de bibliografiske henvisninger der.

Desværre fungerer heller ikke dette linkapparat perfekt. Bindværkerne "snakker" ikke rigtig sammen med standarderne på publikumsdelen, så publikum ikke får set henvisningerne. Derfor har jeg oprette en tredje mulighed for et overblik over Google Bogsøgnings fuldtekster. Som er meget nemme at adminstrere i fremtiden hvad angår opdatering. Ojourføringen af dem vil for fremtiden være et overkommeligt arbejde.

Det er følgende tre oversigter:


Listerne har også i nogen udstrækning aktive link, så du direkte kan linke over i fuldtekstmaterialet. Andre gange er linket inaktivt, så du må kopiere det i adresselinjen. Men jeg håber da at det hermed er blevet nemmere. God læsning!

Ingen kommentarer: