mandag den 5. marts 2012

Google+ irritationer

Jeg har som så mange andre koblet mig på Google+. Og jeg er bestemt ikke udelt begejstret for navigation. Fx når jeg er logget på Google+, kan jeg ikke få vist værktøjslinjerne i Picasaweb. Det betyder fx at jeg ikke kan indsætte kort, organisere fotoer, kort sagt bruge menuen Handlinger. Menuen Fotoer fra Google+ leder nemlig kun over i et visningsformat hvor der kun kan vises fotoer, ikke redigeres.

Der er forskellige måder at omgå det på. Loggeud/ind er en af dem. Her er en anden: Klik øverst til højre i dit bruger navn og vælg menuen Kontoindstillinger. Herfra vælger du så Produkter og dernæst den tjeneste du gerne vil bruge, fx Picasaweb.
Jeg synes det er besværligt. Måske er der en eller anden mening med dette, som jeg endnu ikke har fundet ud af hvad er. Lyset er kort sagt ikke gået op for mig, hvad meningen er med det.

Jeg har også andre problemer. Fx kan jeg ikke længere tilføje nye elementer til Mit Bibliotek - nogle gange. Ikonerne og menuerne optræder godt nok, og når jeg udfører gemme-funktionen ser det rigtigt ud. Bøgerne er bare ikke gemt i mit bibliotek! Dette har muligvis også noget at gøre med hvordan jeg logger på. Karen Blakeman har på Google+ gjort opmærksom på at hendes opsætning (fx med at få vist 100 poster, og ikke de standard 10 poster) heller ikke virker fra Google+.

Så der er altså noget uldent. Er der noget som jeg/vi har overset? Jeg skal ikke udelukke at jeg/vi kunne have undgået det ved at læse en eller anden vejledning grundigere igennem. Men det kan heller ikke udelukkes at Google ikke har fået ordentlig styr på det med konti. Google+ kontra "almindelig" kontovisning.

Ingen kommentarer: