mandag den 21. maj 2007

Microsoft Live Search

Det er en del tid siden jeg har brugt Microsoft's Live Search. Så jeg var nnoget forbavset over visningen af resultaterne. Jeg ved ikke om det er noget nyt. Men her i hvert fald lidt om søgning i Live Search. Det interessant er sådan set ikke resultaterne. De har aldig imponeret. Men de mange features der er ude i højremenuen.
For at se så mange af dem, kan du fx søge på denmark. Det varierer nemlig fra søgning til søgning hvor mange af faciliteterne du får frem. Følgende kom frem da jeg søgte:
  • Find information fast. Den kommer frem ved alle søgninger, og har ikke særligt meget med den konkrete søgning at gøre. Det er en generel henvisning til sport, vejr osv. for personer fra USA.
  • Related Searches. Genererer nogle afgrænsningsmuligheder for videre søgning. I eksemplet er de ikke særligt gode, men søg fx på diabetes. Det giver rimeligt gode afgrænsninger.
  • Image Results. Viser samme søgning for billeders vedkommende.
  • Local Results. Ved geografiske navne er det praktisk, men også problematisk fordi mange navne stammer fra USA, selv denmark. Som også er et stednavn flere steder i USA. Lad være med at tryke på explore more, fordi du så ryger over i USA.
  • News Results. Laver samme søgning, bare i nyheder. Bemærk at Live Search ikke bruger danske aviser.
Hvis du ikke er søgemaskinefanatiker, mener jeg ikke at der er grund til at bruge alt for megen tid på Live Search. Jeg foretrækker Yahoo og Exalead. Men går du efter afgrænsninger, kunne der måske være muligheder i Live Search.
Link
Live Search.
Internetsøgning om Microsoft Live Search (13. september 2006).

Ingen kommentarer: