søndag den 7. august 2005

Irritationsmomenter på internettet
Er du en af de som er møgirriteret over popup-reklamer på internettet? Så er du ikke ene. Ifølge en undersøgelse af Taylor Nelson Sofres er knap 35% af voksne internetbrugere i USA generet af reklamerne. På en sikker anden plads med knap 16% er download af ekstra software for at kunne se en internetside.
Mange bruger åbenbart stadig Internet Explorer. Og ved ikke at Mozilla Firefox stort set blokerer for samtlige popup-reklamer.
Interessant er det at bemærke at mange af de elementer som Bedst på Nettet vurderer højt, ikke vægtes så meget af brugerne. Det gælder fx langsomme sider, døde links, forvirrende navigation, forældet indhold, ingen kontaktadresse og ineffektive søgemuligheder. Om det så skyldes at websider generelt er så gode, at folk ikke bemærker dette som irritationsmomenter eller at de ikke betyder så meget, står hen i det uvisse.
Link
Omtale af undersøgelsen.
Tip via Phil Bradley.

Ingen kommentarer: