onsdag den 24. august 2005

Google Talk
Google er nu også gået ind i telefonbranchen og tilbyder (i beta) gratis telefon og sms via en ny applikation. Den er dog stadig for de indviede: som med andre af Googles produkter, Gmail og Orkut, skal man have en konto. Hvem har efterhånden ikke det? Ikke-indviede må nøjes med at læse om muligheder på Google Talks kortfattede download-side.
Hvis ellers jeg kan få det til at fungere (jeg er ikke noget teknisk geni), så kommer der måske mere i et kommende indslag.
Tilføjelse: Jeg har nu haft lejlighed til at afprøve Google Talk. Og kan straks meddele, at jeg ikke skriver mere om det. Det minder fuldstændig om de meget benyttede MSN Messenger og Yahoo Messenger. Altså ikke noget om internetsøgning. Da dette sidste netop er denne weblogs emneområde, vil jeg overlade det til andre at skrive om det. Eller læse om det, fx i Search Engine Watch, som bl.a. har et sammenligningsskema med andre tilsvarende tjenester.
Link
Google Talk.
Læs mere på Search Engine Watch.

Ingen kommentarer: