onsdag den 27. april 2005

Hvem bruger søgemaskinerne?

Var emnet i en rapport fra Search Engine Strategies Conference, 28. februar - 3. marts 2005 i New York. En mere udførlig gengivelse af denne kan ses på nedenstående link. Her blot nogle pointer.

Overordnet (og ikke overraskende) er Google i dag den førende søgemaskine, dog skarpt forfulgt af Yahoo. Mens MSN er et godt stykke tilbage. Uden for USA står Google endog endnu stærkere end de to nærmeste konkurrenter, især i Tyskland.

Google-brugere har en overrepræsentation af mænd og velhavende, mens Yahoo åbenbart mere appelerer til unge og mindre velhavende. MSN synes at tiltrække ældre kvinder. Men der er dog store forbehold hvad angår denne analyse.

Desktopsøgninger (som ved siden af personaliserede søgninger hitter pt.) synes at appellere mest til ældre. Hvad en af oplægsholder humoristisk forklarede med at det skyldes at ældre har det med at glemme.

Læs hele referatet
searchenginewatch.com/searchday/article.php/3500356

Ingen kommentarer: